læs de seneste nyheder om aab

Pressemeddelelse: AaB Women sætter ny kurs med fokus på danske talenter

19. juni 2024

Pressemeddelelse: AaB Women sætter ny kurs med fokus på danske talenter

19. juni 2024

Af: Mathias Bryde & Tobias Ashton

AaB Women har besluttet at tage en ny strategisk retning med fokus på at udvikle og satse på nuværende danske spillere og talentfulde spillere fra egne rækker.

Denne beslutning markerer starten på en langsigtet plan, hvor tillid og tro på egne talenter er i centrum. Vi står ikke foran partnerskaber eller ejerskab af AaB Women, som gør, at vi kan være med helt frem i dansk kvindefodbold de næste år, så med vores plads i første division vil vi finde modellen, som skal sikre et attraktivt og bæredygtigt AaB Women.

“AaB Women skal lave en dansk satsning, hvor vi satser på danske spillere. Vi skal vise tillid og tro på vores egne talenter og skabe fremtidens AaB Women”, udtaler sportschef Morten Fals.

“Vi har ikke et ejerskab eller sponsorbudget, som giver mulighed for at være med på det tog, som lige nu kører i dansk fodbold, så vi har med denne model fjernet presset for at skulle levere resultater på kort sigt, men i stedet fokuseret på en langsigtet plan for spillerne.”

Med ankomsten af den nye cheftræner Jack Hansen, der kommer fra ASA Aarhus Women, styrkes denne vision yderligere.

“Jack har stor erfaring med kvindefodbolden, og han passer godt ind på vores profil. Han har nogle stærke værdier, der stemmer overens med det nye setup, som AaB Women skal i gang med,” siger Morten Fals.

Jack Hansen har vist sin evne til at udvikle spillere og samle hold, hvilket er afgørende for AaB Womens nye kurs. “Jack har nogle gode kompetencer inden for at udvikle og samle alle holdene omkring AaB Women – lige fra U16 til ligaholdet”, tilføjer Fals.

Læs også: AaB Women præsenterer Jack Hansen som ny cheftræner

Satser på lokale talenter

Den nye strategi indebærer også, at klubben vil arbejde målrettet på at tiltrække nogle af de gamle bærende kræfter tilbage til klubben. Samtidig er det de unge seniorspillere, som har været inde over holdet i længere tid, samt de spændende talenter fra U19 og U16, der nu skal have chancen for at vise deres værd og forme fremtidens AaB Women.

“Vi har ladet os inspirere af den model, som Kolding IF har lavet med at bygge holdet organisk op omkring unge, danske og lokale talenter”, forklarer Morten Fals.

“Vi er glade for de erfaringer, vi har høstet det seneste år, og det fundament, der nu er blevet skabt. Med den nye strategi vil vi sikre en stærk og bæredygtig udvikling af kvindefodbolden i AaB Women”, fortsætter Fals.

Vi vil også gerne takke de udenlandske spillere, der har været en del af AaB Women og bidraget til at skabe det fundament, som vi nu bygger videre på. Deres indsats, inspiration og dedikation har været uvurderlig i vores rejse mod at blive mere professionelle.

For yderligere information kontakt venligst:
Morten Fals, Sportschef i AaB Women
Telefon: [+45 41 95 10 00]